Antal Adrienn
Antal Adrienn vagyok, gazdasszony a Rózsátnevető Waldorf Óvodában. A főzés, különösen a gyermekek táplálása örömteli és lelkes foglalatosság számomra. Az ételek elkészítése már gyermekként is vonzott, nagyapámmal rengeteget alkottunk a konyhában, érzésből inkább, mint receptekből. Az utóbbi években a gyermekeimmel kotyvasztunk sokat, ahogy ők mondják.
A főzés mellett az olvasás, a fotózás, úszás, természetjárás kapcsol ki igazán. Szeretem a jó könyveket, kortárs irodalmat. Amikor csak tehetem túrázom a családommal, barátaimmal.
Végzettségemet tekintve Waldorf osztálytanító vagyok. Gimnáziumi éveimet Pápán töltöttem, majd Győrben végeztem el a Tanítóképző Főiskolát, Solymáron pedig a Waldorf osztálytanítói képzést. Tanítottam kis létszámú, falusi, állami iskolában és Zuglóban is, több évig. Az évek során játszóház vezetői és fotós végzettséget is szereztem. A Waldorf pedagógiába akkor szerettem bele igazán, mikor a gyermekeim Waldorf intézménybe kerültek.
Bámulatosnak tartom, ahogy a Waldorfban az étkezés a pedagógia részét képezi, ritmusával, egészséges alapanyagaival is szolgálva a gyermekek lényének harmonikus fejlődését.
Berényi Judit
1977-ben születtem Budapesten. Nemrég költözünk Budaörsre, kertes házba.
Mindig szerettem gyerekekkel foglalkozni, gimnáziumi éveim alatt korrepetáltam, gyerekekre vigyáztam. Akkor ismerkedtem meg a Waldorf pedagógiával a volt általános iskolai osztályfőnököm révén, aki a mi osztályunk ballagása után Waldorf iskolában kezdett tanítani.
Meghatározó élményem volt, ahogyan végigkövethettük az osztálya életútját, beleláttunk a Waldorf pedagógiába és annak szellemi hátterébe. Innen ered bennem a Waldorf iránti elköteleződés. Mindhárom gyermekünk Waldorf intézménybe jár, rengeteget fejlődtünk, csiszolódtunk mi is ezen évek alatt. Jó megtapasztalni, hogy minden Waldorf közösség kicsit más, de az alapokban egyforma.
Kacskaringós életutam során jártam a Kertészeti Egyetemre, dolgoztam az OTDT-nél adminisztratív munkakörben, konferenciaszervezőként, eladóként, és amikor a három gyerekünk nagyobb lett, elvégeztem egy óvodai dajka és egy pedagógiai asszisztens képzést. Három évig helyettes gazdasszonyként dolgoztam egy Waldorf óvodában.
2024 tavaszától már itt is segítettem, ősszel pedig örömmel csatlakoztam munkatársként ehhez a közösséghez. Jelenleg a délutános óvónő munkáját segítem.
Nagyon szeretek olvasni, mesélni, kézműveskedni. Szenvedélyem a varrás és a vegyszermentes kertészkedés. A kertem még kísérleti üzemmódban működik a biodinamikus, a permakultúrás és a békénhagyott között.
Hiszek abban, hogy az önfejlesztés, önmunka soha nem ér véget, minden emberi kapcsolódás, főleg gyerekekkel, csodás lehetőséget kínál erre.
Reizer Szilvia
1972-ben születtem Pécsett, itt végeztem általános- és középiskolai tanulmányaimat, majd
Budapesten a Tanítóképző Főiskola Óvodapedagógusi szakán szereztem óvodapedagógus diplomát.
Pécsett és Siklóson dolgoztam állami óvodában, majd a 2000-es évek elején találkoztam a Waldorf pedagógiával, és részese lehettem a későbbi pécsi Mandulafa Waldorf Óvoda alapításának és első hat évének.
Solymáron tanultam a Waldorf Óvodapedagógus Képzésen, és diplomát szereztem a Budapesti Műszaki Egyetem közoktatási vezető szakán.
Családi történések okán Budapestre költöztem, ahol egy homeopátiás egyesületnél dolgoztam az elmúlt tíz évben. Közben elvégeztem egy állatasszisztált képzést és egy mentőápoló iskola első modulját.
Egy lány gyermekem van, aki a solymári Fészek Waldorf Iskolában végzett. 2024-ben visszatértem a waldorf pedagógiához waldorf óvodapedagógusként, a Rózsátnevető
Waldorf Óvoda délelőttös waldorf óvodapedagógusa vagyok. Nagyon alapvető szükséglet számomra újra a waldorf pedagógia közvetlen közelében lenni nap mint nap, gyerekekkel átitatott légkörben.
Szeretek mozogni, sokat futok, pilates edzésekre járok, olvasok, nyitott vagyok a kézműves
tevékenységekre, sokat vagyok szabadban, állatbarát vagyok.
A waldorf világ számomra csoda, melyben a nevelés finom, az önneveléssel összefonódik, kapukat nyit ki szelíden, hagyja áramolni a saját energiákat, és segíti határokkal annak megnyilvánulásait.
Toroczkay Ildikó
Ildikó egy évvel az alapítást követően csatlakozott a Rózsátnevető Waldorf Óvodához. Állami oktatásban és a Waldorf-képzésben is diplomát szerzett, elvégezte a közoktatás-vezető szakirányú képzést. Sokéves tapasztalattal bíró elméleti és gyakorlati szakember, két majdnem felnőtt gyermek édesanyja. Évek óta óvodánk vezető óvónője.
,,1964-ben születtem Budapesten.
A pedagógiai pálya mindig is vonzott, de az elhatározás, hogy óvónő legyek, akkor érlelődött meg bennem, mikor a saját gyermekeim nevelése során tapasztalatokat szereztem. Nagyobbik gyermekemnek kerestünk akkoriban óvodát, és hosszas keresgélés után, no meg Vekerdy Tamás cikkeinek köszönhetően találtunk rá az akkori Bólyai utcai Waldorf Óvodára, ahová kislányunkat fel is vették. Így történt, hogy a Waldorf-pedagógiával mint szülő találkoztam először. Megtapasztaltam, hogy Waldorf-közösséget alkotni, a közösségben részt venni sok szépséggel, örömmel, egyben kihívásokkal, s olykor nehézségekkel együtt járó folyamat. A gyermekeim révén éltem meg e pedagógia áldásos hatásait, s határoztam el, hogy Waldorf-óvónő szeretnék lenni. Elkezdtem a solymári Waldorf-óvónőképzést, majd elvégeztem a Főiskolát is. A Waldorf-képzésen életre szóló élményeket szereztem, s annak felismerését, hogy a nevelés az önnevelés által lehet hiteles és gyümölcsöző.
1999 óta vagyok óvónő a Rózsátnevető Waldorf Óvodában, s bízom benne, az eltelt évek során magam is együtt változom, fejlődöm az óvodával.
Napjaink rohamosan változó világában kis közösségünk kiemelt feladatának azt tartom, hogy a kor kihívásaira a Waldorf-pedagógiát, az általa közvetített értékrendet képviselve megfelelő válaszokat, megoldásokat találjunk.”