Óvónőink és segítőik

Torockay Ildikó
Ildikó egy évvel az alapítást követően csatlakozott a Rózsátnevető Waldorf Óvodához. Állami oktatásban és a Waldorf-képzésben is diplomát szerzett, elvégezte a közoktatás-vezető szakirányú képzést. Sokéves tapasztalattal bíró elméleti és gyakorlati szakember, két majdnem felnőtt gyermek édesanyja. Évek óta óvodánk vezető óvónője.

,,1964-ben születtem Budapesten.
A pedagógiai pálya mindig is vonzott, de az elhatározás, hogy óvónő legyek, akkor érlelődött meg bennem, mikor a saját gyermekeim nevelése során tapasztalatokat szereztem. Nagyobbik gyermekemnek kerestünk akkoriban óvodát, és hosszas keresgélés után, no meg Vekerdy Tamás cikkeinek köszönhetően találtunk rá az akkori Bólyai utcai Waldorf Óvodára, ahová kislányunkat fel is vették. Így történt, hogy a Waldorf-pedagógiával mint szülő találkoztam először. Megtapasztaltam, hogy Waldorf-közösséget alkotni, a közösségben részt venni sok szépséggel, örömmel, egyben kihívásokkal, s olykor nehézségekkel együtt járó folyamat. A gyermekeim révén éltem meg e pedagógia áldásos hatásait, s határoztam el, hogy Waldorf-óvónő szeretnék lenni. Elkezdtem  a solymári Waldorf-óvónőképzést, majd elvégeztem a Főiskolát is. A Waldorf-képzésen életre szóló élményeket szereztem, s annak felismerését, hogy a nevelés az önnevelés által lehet hiteles és gyümölcsöző.
1999 óta vagyok óvónő a Rózsátnevető Waldorf Óvodában, s bízom benne, az eltelt évek során magam is együtt változom, fejlődöm az óvodával.
Napjaink rohamosan változó világában kis közösségünk kiemelt feladatának azt tartom, hogy a kor kihívásaira a Waldorf-pedagógiát, az általa közvetített értékrendet képviselve megfelelő válaszokat, megoldásokat találjunk.”

Matuz Erika
2016 szeptemberében csatlakozott hozzánk Erika, aki szintén nagyon tapasztalt waldorf óvónő.

Jeles Adrienn

2015-ben végeztem a ELTE Tanító- és Óvóképző Karán. Pályakezdőként kerültem a Rózsátnevető Waldorf óvodába, ahol a gyermekek déutános óvónénije vagyok. A kezdetektől fogva olyan óvodát kerestem, ahol a nevelés gyermekközpontú és hagyományos értékrendet képvisel. Az óvoda nyugodt, családias légköre, összetartó közössége jelenti számomra -és az ide járó gyermekeknek- az ideális közeget. Terveim közt szerepel a Waldorf-óvóképző elvégzése, a Waldorf-pedagógia minél mélyebb megismerése. Magánéletemre jellemző a kreativitás, a művészet szeretete: hobbim a furulyázás, fuvolázás, valamint a természetfotózás. Szeretem, ha környezetem rendezett, ízléses, a lakberendezés, dekorálás szintén közel áll hozzám.

Keresztes László

Euritmista, hetente egyszer jön óvodánkba, hogy a gyerekeket mondókákkal, versekkel kísért mozgás formájában bevezesse a „látható beszéd” művészetébe.

Manole Éva
Éva Erdélyből került Budapestre. Néhány éve csatlakozott óvodánkhoz, amikor a két óvónő segítséget keresett maga mellé. Az első pillanattól az óvónénik jobbkeze, a gyerekek pótnagymamája.